famhebe

Alla inlägg under november 2010

Av Linda - 28 november 2010 13:30

Hela helgen har varit fullt ös så idag är vi trötta som tusan. Jag tvättar lite och vi ska äta plommonspäckad ytterfilé, potatisgratäng, sallad och bearnaiasås, gott gott gott.


Började fredagmorgon med lite presentöppning efter frukost och hon tyckte alla nya grejer var spännande och roliga. Felix fick Toy Story 3 som en liten grej så han inte skulle bli alltför svartsjuk på Fanni   


Baka och stressa och första sittningen kl 14.00 och då kom Lea med mamma Maria och Linda från röda. De hade med sig fina presenter till Fanni, en bok med katten och en skallra med kronor på handtaget, Linda hade i sällskap med sin bror valt en liten keyboard som låter mycket och högt, det tackar vi för    Felix fick en liten tröstpresent av Maria, en dinosaurie i trä som man kunde färglägga.


Fikade lite och Fanni åt tårta själv, en höjdare enligt henne tror jag haha.


Sedan plockade vi lite, diskade och röjde undan skräp, kastade i oss middag och sedan kom nästa gäng. Min kusin med kille, pappa och Gun-Inger, Fredric, Johanna, Alex och lille Jonathan. Lite mer fika, öppna presenter och busa lite. Alla drog sig hemöver och vi la trötta barn. Fanni var nog övertrött och mycket intryck att bearbeta så hon sov oroligt och var vaken mycket på natten.


Lördag upp tidigt och fixa, städa/röja och baka. Stressigt och jag är fan totalt misslyckad i köket, bara att inse. Jag skulle göra hallonmuffins med hallonglasyr men läste fel i receptet så det blev en blandning av chokladmuffins med hallon, herregud vilken klant jag är, inte speciellt goda var de heller   


Kl 14.00 kom nästa gäng, alla kusiner, fastrar och farmor med massor av fina presenter. Hon öppnade lite halvhjärtat och lekte med allt fint. Fika lite och busa, högt i tak när det är 8 barn mellan storlek bebis upp till snart 10 år   


Felix och Fanni lekte med alla nya leksaker, vi åt hamburgare och röjde undan lite och sedan la vi trötta barn. Jag satt och sov i soffan en stund och sedan såg vi Iron Man, jag tyckte den var väldigt bra och Robert D JR är snykk snykk  


Idag har vi röjt resten, jag har tvättat lite och Tobbe ska som sagt göra god mat. Syster är på väg hem från London, hoppas flygresan hem går bra och jag väntar spänt på grejer från Body Shop och kanske ett par Converse skor


Öppnar några på morgonen med hjälp av brorsan

  Brorsan har rutinen inne   Spännande med nya leksaker           


Fortsätter öppnandet på rummet

  Vad är det för skojigt

  Mycket nytt och roligt, en stund i alla fall   



Äter tårta själv

  Gott gott gott   1-åring som gillar tårta, denna förstorar vi      Glada kompisen Lea  

Av Linda - 26 november 2010 09:55

GRATTIS GRATTIS älskade barn på 1-årsdagen. Ett helt år har gått sedan vi fick möta dig för första gången på BB, en liten skruttig tös med smala smala ben  


Idag har vi hunnit öppna några presenter och nu ligger hon nybadad och sover tills gästerna kommer   


Önskar bara att mamma hade fått vara med och fira dig...saknar mamma/mormor mycket idag..  



Liten liten tös på BB

 

Av Linda - 22 november 2010 09:14

 

Av Linda - 19 november 2010 13:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda - 18 november 2010 14:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda - 17 november 2010 09:07

Ja stackars mitt stora ♥


Felix halkade på isen igår på väg hem från dagis och landade på armen. Han hade ont i handen hela em och satt i soffan och ville inte ens spela tvspel. Jag sa till Tobbe att har han lika ont ikväll får ni åka upp till akuten för att kolla, bättre kolla en gång för mycket. Vi åt lite middag och sedan for de upp i sällskap med moster.


De fick vänta på doktorn ett tag och sedan röntgade de armen och det visade sig att den är av    Stackars gossen min♥

Han fick gips och ska tillbaka om en vecka igen och kolla och gipsa om. Han fick lite alvedon igår på sjukhuset och var vid gott mod igår när han kom hem sent, han berättade att de hade kolla på hans hand med en maskin som visade skelettet och Linnea tiggde med sig bilder hem som hon ska laminera åt honom. Han har sovit lite oroligt inatt och vridit lite på sig och pratat i sömnen men är på skapligt humör nu, han fick lite Ipren imorse och tittar på tv nu.


Tur i oturen så var det ett "litet" brott och hade det varit längre upp hade han fått gipsa hela armen upp till axeln, nu går det till strax nedanför armvecket. Huga mitt ♥, det gör ont i mitt mamma hjärta   


Sen finns det ju okänsliga idioter som ska påpeka/skämta om detta, det fattas  några hjärnceller där minst sagt...  

Av Linda - 13 november 2010 15:40

Ja vi har haft premiär med bebispulkan   


Lite chockad först men sedan gillade hon det, kröp omkring i snön och grejade

 

Gossen är en van uteunge   

 

Far och son lagar mat

 

Lillan får inte vara med och är missnöjd med det hahaa..

 

Förevigat mina ♥ på armen, fick riktigt riktigt bra rabatt   

 

Av Linda - 10 november 2010 10:13

Ja nog fasen blev det vinter, bara så där  


Igår var det bar mark och nån minusgrad på sin höjd och idag full snöstorm, snacka om att bli tagen på sängen hahaha...


Felix var alldeles fascinerad och gjorde snöbollar varje meter som han kastade och lillan såg helt chockad ut och det blåste kallt och snö på hennes små kinder huga lillhjärtat mitt    Jag har inget regnskydd som är för sittvagnar så mitt passade inte riktigt och allt var blött/snöigt inne i vagnen när vi kom fram till dagis och Felix mössa och vantar var tokblöta, tur att jag tog med de lite grövre vantarna åt honom.


Synen som mötte oss i morse

  Fler som blev tagen på sängen, rätt oförberedd på snö    

Lekparken förändrad över en natt

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards